sidenband

 


Jag vill ha det där. Ni vet, det där som inte går att beskriva.
Det där som känns som ett sidenband som sakta leker mellan fingrarna och tycks vara oändligt. Det där sjuka som inte går att beskriva på något annat sätt. Jag vill vara vacker, så vacker som alla andra vill att jag ska vara. Jag vill ta på mig mina silversandaler med de höga klackarna och kliva ut och äga världen. Jag vill springa barfota i gräset, rulla mig i lera, utan att fundera över hur mitt smink ser ut eller om frisyren förstörs. Jag vill ha det där. Ni vet, det där som inte går att beskriva. Jag vill ha skönhet, inifrån och ut, utifrån och in. Jag vill vara barn igen och göra om allting från början, göra allting rätt. Jag vill vara en superhjälte och ha kraften att hela trasiga hjärtan med enbart en kyss på pannan. Jag vill ha ett läppglans som luktar natt och en hund i fotändan av min säng, Jag vill se ljuset, men aldrig gå mot det. och jag vill fan våga ta ett glädjeskutt mitt på gatan bara för att

Jag vill ha det där. Det där som bara går att likna med ett sidenband


Kommentarer

♥ Skriv vad du vill här:

♥ Namn:
♥ Spara uppgifter

♥ Mail: (visas endast för mig)

♥ Blogg:

♥ Skriv

Trackback
RSS 2.0