I'll come back to you someday

Ge mig två sekunder, och jag vet precis.

okej göra slut. uttrycket i sig berättar ju tydligt vad det rör sig om, inga omskrivningar eller försköningar här inte. Att göra slut på något. Jag har tänkt på hur galet det igentligen är, att det ens fungerar som det gör. Att man bara från en dag till en annan kan näst intill radera någon ur sitt liv, bara sådär med en enda mening. Det krävs inte ens att båda vill, man har ingen rätt att invända. Personen man säger det till är oftast den som fram till det ögonblicket varit den allra allra viktigaste. När man blir kär och förälskad blir allt annat plötsligt oviktigt. Den enda man kan tänka på och prata om är den man är förälskad i och när man ska få vara nära igen. Man låser in sig, försvinner i en bubbla av " Du & jag mot världen" Man får bråttom att öppna sig, få visa vem man är. Ingenting annat betyder någonting. Men vad händer sen, hur kan det vända så att den man inte kan leva utan, den som är allt plötsligt blir helt totalt oönskad? det är slut, slut på dig och mig. En läskig kännsla av att nästan känna sig lurad. Man ska komma vidare med sig själv, springa på varandra på gatan, ta bort foton och sms, man ska råka hamna på samma fest, kanske med nya tjejer och killar i händerna. och helst ska man klara det. Vad hände med allt vi hade, allt vi kände för varandra när vi låg i sängen och fotade varann mot rosa lakan? Ibland tror jag att det finns där. som en liten liten diamant nånstans i hjärtat, full av fina minnen. Väldigt liten men väldigt värdefull.



Dagen blev riktigt lyckad, men kvällen blev inte som planerad, pga stormen.
blir panna all night long instead & nu äre fan lov. helt underbart.


Kommentarer

♥ Skriv vad du vill här:

♥ Namn:
♥ Spara uppgifter

♥ Mail: (visas endast för mig)

♥ Blogg:

♥ Skriv

Trackback
RSS 2.0