Bit ihop & sparka!

Det blir mycket att läsa, men det är värt att läsa så ta några
minuter och läs detta, och tyck till och tänk till framförallt.

Vad är det för fel på äldre damer nu för tiden? Helt ärligt, jag vill ha svar.
En större del av dem äldre tanterna beter sig som riktiga barnungar, om inte
värre och jag är så jävla less på o ta deras skit.. Nu kan säkert känna igen
er, på väg till tåget då dem alltid ska tränga sig igenom överallt för att
inte behöva bli sist in, i kön till bussen då dem jämnt ska först in, till vilket
pris som helst, trotts att dem ändå sätter sig längst fram i bussen där
ingen annan sätter sig, eller bara på stan då dem slår och viftar med sina
väskor på oskyldiga människor för att dom kanske känner sig trängda,
eller när dom glor så hakan trillar ner när dom ser en tjej gå på stan
med ett litet barn i handen eller i en vagn, det kan väl vara ett syskon,
eller en kusin, eller ens eget barn och vad fan gör det? Eller när man sitter
på bussen och lyssnar på musik, och man skymtar ett ansikte framför
stolen  som kikar in och drar till med sin argaste min, som
resluterar till skit kul utav alla rynkor och ber en att skruva ner
volymen, men dem får sitta och hosta och harkla sig rätt ut och bete sig
precis hur dom vill? Jag vet inte vad ni upplevt eller vad ni känner om
denna situation, men med stor sannolikhet så är någon utav dessa
damer någons mormor eller farmor, och jag kan inte se det, jag kan inte
förstå det, det finns inte ens på kartan att mina mor och far föräldrar skulle
bete sig på ett sådant sätt, ja man blir ofta irriterad på att det är mycket
folk i tunnelbannan, eller att man ibland får stå upp på bussen hem
trotts att resevägen är en timme och att några ungdommar lyssnar
på för hög musik, men kom inte sen och säg att det är vi unga som är problemen
i samhällene, att det är vi som är otrevliga och framkallar bråk, för
vem får inte lustan att drämma till en kärring som är riktigt otrevlig och
trycker och knuffar med sin väska så att man nästintill ramlar omkull för
att dom har bråttom? Ta för fan bilen då om ni inte klarar av att vistas
bland en massa FOLK. nu får det vara nog, ryck upp er ni gamla vill ni lägga
ner era sista år i livet på att vara riktiga jävla pain in the ass?
Vart är alla urgulliga tanter som lyser av glädje då man hjälper dem över gatan?

Jag vet det blev ett negativt inlägg, men har ni aldrig kännt samma känsla?
har ni aldrig stött på dessa argbiggor till "damer" ? Men jag ska visa en possetiv
sida också, då jag också möter många trevliga äldre damer som jag mer än
gärna skruvar ner musiken åt, eller släpper förbi i busskön just för att den
damen ska få den platsen hon vill ha i bussen, men det går en gräns för
när man inte orkar vara trevlig längre, och jag har gett upp. jag tänker inte vara
trevlig mot en äldre person som borde veta mycket bättre än jag, men ändå
beter sig som ett svin. det kan dom glömma!

Nu har jag fått skrivit av mig. & funderar starkt på att göra detta till en
insändare i tidningen, fler behöver väl få veta?  tack för mig. .

Kommentarer

♥ Skriv vad du vill här:

♥ Namn:
♥ Spara uppgifter

♥ Mail: (visas endast för mig)

♥ Blogg:

♥ Skriv

Trackback
RSS 2.0