hela livet var ett disco.

Igår gjorde jag och pappa en grym Räkcocktail som jag tänker
bjuda med mig på här, för den är så enkel och så god att göra!!
förövrigt tog jag hand om en full babe inatt, har suttit bänkad i
sporthallen och hejjat på rånäs, blivit skrämd över vilka sjuka &
pinsamma vuxna människor det finns & undrar starkt över varför
killar jämt ska börja slåss? Fabian är nu med martin & dyland och
spelar, han kommer väl snart för då ska vi fixa hans bil.. vad ska
vi med karlar till? är ju ändå vi kvinnor som kan allt, nej faktiskt.
igår var jag med om att dra upp en första bil ( som vi inte fick upp)
men ändå, och då behövde jag pappas hjälp tyvär.. haha. men ni
förstår vad jag menar.. HAr även tagit en sista check i rånäs skolan
och både jag och mamma tyckte städningen var jätebra hoppas
att vi inte får några anmärkningar imorgon bara.. Imorgon ska jag
även med mamma till Skärholmen och shoppa, hoppas så innerligt
att mina skor finns kvar, jag säger mina för dom ska bli mina.. enda
stället där dom finns och dom svarade inte idag när jag ville lägga
undan dem så jag håller tummarna.


Våran Räkcocktail! 
 
Till cirka 5 personer.
Du behöver :      1 röd lök
                         2 Avokado 
                         2 Tomater
                         5 dl Räkor (smaksak)
                         1 Citron
                         1 Dill
                         5 msk Majonäs
                         1 burk Kesella
                         salt & peppar
                         Rostat bröd

Allt har att göra med smak sak och hur man vill göra..
smaka gärna av röran innan du är klar..

så här gör du :  Skala & finhacka lök och avokdo och rör ihop
                         i en bunke, tänk på att avokadon lätt blir mojjsig..
                         Klyfta tomaterna och ta ur innehållet, skär tomatköttet
                        i små fina bitar, vänd ner i röran. 
 
                         Se till att räkorna/ kräftstjärtarna inte är fuktiga genom 
                         att lägga dem på papper innan.. smak sätt även gärna
                         räkorna med taco sås eller kryddor för lite godare smak.
                         Det väljer ni precis själva hur ni vill ha det..
                         Blanda sedan ner lite mer än hälften av räkorna i blandningen.
 
                          Tillsätt hackad dill, en halv citron ( citronsaft) Kesellan och
                          smaka av med Majonäsen och salt och peppar. Rör om.

                          Jag gjorde blandningen i varsina skålar för att lättare smaka av
                          Kesella "såsen" även det en smaksak. 

                          Fördela nu röran snyggt i glas och garnera med det sista räkorna,
                          kaviar ( inte bredbar), en citron  skiva/klyfta och som topping en dill vippa.

                          Servera tillsammans med ny rostat bröd vid sidan om!




Kommentarer

♥ Skriv vad du vill här:

♥ Namn:
♥ Spara uppgifter

♥ Mail: (visas endast för mig)

♥ Blogg:

♥ Skriv

Trackback
RSS 2.0