BB Väskan.

 
Nu tänkte jag för min egen & för andra skull
skriva ner vad som finns i bb väskorna. och om
någon har bra tips eller kommer på något jag glömt
är jag väldigt tacksam för en kommentar.
 
Lillemans väska
Fyra bodys, två i storlek 50 två i 56.
Ett par sparkbyxor.
En sparkdräkt med ärmar.
Två stycken byxor.
Två Strumpor.
En tunnare mössa & en tjockare.
En varm filt & en snutte filt.
En pyjamas.
Nappar.
Overall till hemfärd + vantar.
Blöjor & Våtservetter.
Första nallen.
Dregglisar.
 
Mammans väska
Två amningslinnen.
Amnings bh.
Två par leggins ( är som mjukis för mig)
Två handdukar.
Tvål & Schampo.
Amningsinlägg.
Bindor.
5 par trosor.
Två större mysiga sköna tröjor.
Festisar, kakor och en bok.
Tofflor?
 
Pappans väska
Ett ombyte, dvs.
Mjukisar, t-shirt och strumpor.
Festisar, kakor.
Tofflor?
 
Sista minuten väskan
Kamera väskan.
Mobiler + laddare.
Matlådor till pappan.
Hårborste
Tandkräm & Tandborstar.
Vetekudden.
Deo till oss båda.
Ansiktsservetter.
 
 
Blir lite smått nervös av den här listan, funderar över det
här med skor? Jag har inga tofflor jag kommer i just nu
med mina charmiga vatten fyllda fötter, men det är
skönt till både mig och pappan kanske?

Kommentarer
Postat av: Monica-Gravid med nr 1

Aaah, den där bb-väskan :D Har inte börjar packa min än.. Tofflor rekommenderade min barnmorska att packa med. Skönt att ha om man är uppe och går mycket :) Det ser ut som du har fått med allt det viktiga :)

2013-02-27 @ 16:40:34
URL: http://mookpersson.blogg.se
Postat av: elisabet

hej! helt ok lista. om jag får ta bort lite, så napp-helt onödigt första dygnen, då han kommer att snutta på dig =)
bok-kommer aldrig finnas ork o tid till det!
dregglisar, använs först senare.
bindor, blöjor o tvättlappar finns på bb, dessutom får du en babyväska på bb med blöjor o annat smått o gott.
handdukar finns, och käcka nättrosor flera st finns till dig fula men ack så sköna! vart ska du föda? lycka till!

Svar: Tack för tipsen! Napp vill jag ha med för att det är helt sjukt sött, vill även vänja med napp direkt! Samma med dregglis, är så fint och vill ha det på första korten.. Och trosor vill jag ha min egna, samma med handduk.. Är väldigt kinkig och använder bara mina egna handdukar.. Blöjor och våtservetter osv har jag fått tips om då det man får på bb inte är att hänga i julgranen.. Dessutom till hemvägen osv..
Ska föda på danderyds bb. Tusen tack :)
izabella Åkerlund

2013-02-27 @ 17:41:02
Postat av: Hanna

Om du ska amma så rekommenderas inte napp på en gång, för då kommer du få det jobbigt eftersom bebisar suger olika på nappen å bröstet.
Danderyd har libero blöjor :)
Lycka till

2013-02-27 @ 18:11:02
Postat av: Hanna

Om du ska amma så rekommenderas inte napp på en gång, för då kommer du få det jobbigt eftersom bebisar suger olika på nappen å bröstet.
Danderyd har libero blöjor :)
Lycka till

Svar: Tack för tipsen! :)
izabella Åkerlund

2013-02-27 @ 18:11:26
Postat av: Joanna

Haha jag blir faktiskt lite avis.. ;-) man får lite olika goodiebags på BB med diverse blöjor, tvättsetvetter och så från både pampers o Libero! Jag tog oxå egna trosor och binder, såååååå mkt skönare än "blöjorna" man får där. Usch! Ta med Alvedon! Man får några där men jag tyckte inte att det räckte till eftervärkarna när livmodern drar ihop sig. Hoppas innerligt att han får komma ut snart till er! Och bra med napp. Dom kommer säga att man inte ska ha napp för det kan störa amningen men de sket vi i! Lycka till :-)

2013-02-27 @ 18:29:22
Postat av: Petra

Bilbarnstolen. Eller den kanske redan står i bilen :)

Svar: Ja den står i bilen redo :)
izabella Åkerlund

2013-02-27 @ 18:49:33
URL: http://Enbartpetra.blogg.se
Postat av: elisabet

på bb får man libero och pampers, så det är ok tycker jag. trosorna blöder man ofta igenom första dygnet, och man är väldigt öm på magen o underlivet, så därför är nättrosorna perfekte i början. bindorna man får där är ett måste, jag körde 2 åt gången, barnmorskan tipsade om det, då det blöder mkt! vanliga bindor är som ett litet trosskydd i jämförelse...jag har fött på danderyd och bb sthlm. danderyd var bäst, med en jättebra bm som hette sigrid. än en gång, lycka till!

Svar: Som sagt är blöjorna för hem vägen, då vi kanske inte åker direkt hem.. Det man får går ju år på hotellet enligt dom jag känner.. Bindorna är förlossnings bindor från Apoteket.. Så! Och trosor är större och som jag inte är rädd om, medveten om att det kommer blöda! Vad skönt att höra :) tack!!
izabella Åkerlund

2013-02-27 @ 20:33:50
Postat av: Lena

Hej!!

Blir väldigt sugen på en 3a av din lista hehe :-)
Lycka till med allt när d väll drar igång, men låter som om det är lite på g av det du beskriver med din värk. Hoppas allt går bra under förlossningen. Väldigt klokt av dig att ta me matlåda till Fabian, det är svin dyrt att äta där.

Svar: Ja jag hoppas verkligen det nu!! Så trött på den här värken! ;/ vad bra, också hört att det är svin dyrt så känns bäst!! :) tusen tack!! :)
izabella Åkerlund

2013-02-27 @ 20:43:10
Postat av: Isabelle

Använder du morgonrock hemma så ta med det. Jag har en i fleece som jag ska mysa runt i på BB! Likaså tofflor. :) Vi har på ett ungefär samma lista som er. Och sista minuten-listan är ett måste. Vore retfullt o komma dit o kameran dör eller nått! Läste föregående kommentar och håller med dig helt, jag vill också vänja min dotter vid napp! :) Kram!

2013-02-27 @ 23:30:36
URL: http://mammaspyre.blogg.se
Postat av: Therese

Håller med Elisaveth. Mycket som finns där och blöjorna är det inget fel på! Dock finns inte våtservetter. Napp rekomenderas inte eftersom bebis behöver snutta på dig för att få igång din mjölk samt gå upp det den tappat. Bebis kan få fel sugteknik med napp.. är ju inte som en bröstvårta.. men visst var jag sugen på att ge napp vissa stunder men jag stod ut några dagar så jag såg att hon gick upp i vikt. det tar energi för dom att suga på napp. nu blev detta kanske tjatigt men detta lärde jag mig på BB :) lycka till!

Svar: Har med tre blöjor och är till hemvägen då vi har en bit att åka och kommer kanske stanna på vägen.. Napp kommer jag ta med oavsett, den tar ju absolut ingen plats. Dom jag känner som bara kört ersättning har klarat sig fint så funkar inte amning gör det inte mig ett dugg.. Känner så många som haft napp direkt, så får se helt enkelt. Tack för tipsen!! :)
izabella Åkerlund

2013-02-28 @ 09:02:40
URL: http://tisskisset.blogg.se
Postat av: elisabet

vill bara ge ett tips till, jag snodde med mig blöjor från bb hem, då det fanns massor, jag vet, lite fult, men men =)

Svar: Haha har hört det! Ska nog göra detsamma! Tack haha :)
izabella Åkerlund

2013-02-28 @ 11:44:25

♥ Skriv vad du vill här:

♥ Namn:
♥ Spara uppgifter

♥ Mail: (visas endast för mig)

♥ Blogg:

♥ Skriv

Trackback
RSS 2.0