Måndag.

Att komma hem är alltid skönt, men jag hade gärna stannat borta längre. Det är en speciell känsla att vara bort rest. Och bara njuta av varandra och semestern. ❤ Men Noel blev nog glad, sov sjukt bra inatt, och vaknade halv åtta.. Väldigt behövligt. Idag står BVC på schemat, sen hade ju jag tänkt åka till rånäs och sola och bada men vädret är ju inte kul? Blir så ledsen. Men men, det kanske kommer. Idag börjar hård körning med både träning och kost, inga dumma kolhydrater. Ska sluta med mina p-piller från och med idag också, får se hur jag ska göra sen men mina piller som jag älskat har ju visat sig inte vara så bra, finns att läsa masa om cerazette men några biverkningar som finns och som jag märkt är, huvudvärk, vikt ökning & svårt att gå ner i vikt, ökad aptit, mellan blödningar! 
 
har varit inne på det här förut, men innan graviditeten hade jag aldrig mens och aldrig mellan blödningar, och först nu har jag fått veta det här om huvudvärken och vikten.. så jag prövar, och hoppas att det är dom som är problemet. Och då får jag ta tag i att hitta ett nytt preventivmedel. Någon som har ett bra tips? Utan en jäkla massa biverkningar? ❤ 
 
 

Kommentarer
Postat av: Louise - mamma till Emil

jag äter yasmin 28, började med dem igen några veckor efter förlossningen, ätit dem sen många många år tillbaka, dels för att jag hade sådan kraftig mensvärk och dem är kanon, jag har inga biverkningar men alla är vi ju olika och reagerar olika :)

Svar: Okej :) är dom inte jätte dyra? Eller är det något jag bara fått för mig.. Så himla irriterande när jag varit så nöjd i 6 år, svårt att hitta rätt igen känns det som.
izabella Åkerlund

2013-07-08 @ 10:28:42
URL: http://louisehelander.blogg.se
Postat av: MissLie - Fucked up

P-ring och p-plåster är bra, tycker jag.. Jag märkte inte av nå biverkningar när jag använde dom.

Svar: Okej tusen tack :)
izabella Åkerlund

2013-07-08 @ 12:14:05
URL: http://www.misslie.se
Postat av: Anonym

Yasmin' 28 inga biverkningar :)

Svar: Tack :kr
izabella Åkerlund

2013-07-08 @ 21:00:15
Postat av: Anonym

Det absolut bästa är hormonspiral. Man märker inte alls av mensen och inga biverkningar alls.

2013-07-08 @ 22:53:38
Postat av: Fia

Ja har hormonspiral, håller fem år, kostar en tusenlapp å ja har inte haft mens på fem år. Superskönt! Rekommenderas starkt. Enda nackdelen e väl att sätta in den, de e inte så jätteskönt.... Men man behöver inte bekymra sej om att man glömmer nåt piller eller så å man slipper skicka ut gubben å köpa tamponger. 😉 Klart de bästa!

2013-07-09 @ 22:17:08
URL: http://fiahagelin.blogg.se
Postat av: Anonym

Satte in en kopparspiral efter förlossningen och den funkar hur bra som helst! Och inga hormoner !

2013-07-09 @ 23:19:14
Postat av: Louise - mamma till Emil

sv: ska jag vara ärlig har jag inte en blekaste. Tror jag betalade 75 kr för 3 månader eller något sådant när jag var under 20, nu fick jag ett nytt recept men hade kvar sen sist så har inte hämtat ut, men har för mig någon sa 800 för ett år kanske? :)

2013-07-10 @ 09:00:28
URL: http://louisehelander.blogg.se

♥ Skriv vad du vill här:

♥ Namn:
♥ Spara uppgifter

♥ Mail: (visas endast för mig)

♥ Blogg:

♥ Skriv

Trackback
RSS 2.0