2 veckor.

BVC besök idag, pratade lite om amning osv.. Och ska ringa amningshjälpen så får vi se.. Vill helst bara sluta amma nu, men vi får se hur det går om jag får komma dit. Orkar inte må dåligt över det längre och det går ut över både Fabian & Noel och det känns inte kul.. Har alltid kännt att det inte spelar någon roll om amning inte funkar och hel amma har jag aldrig tänkt göra men nu när det varit jobbigt, haft sjukt ont när han sugit, varit tvungen att använda amningsnapp och nu fått såriga vårtor så känns det inte kul, har haft feber två dagar också.. Men nu när det inte funkar så känner jag mig jävligt dålig, eftersom att alla människor i princip tycker att det är sjukt konstigt att man inte ammar, så ni som tycker så behöver inte yttra er, det är er det är fel på som ens kan tycka så och våga yttra er om det.. jag vet vad som är bäst för vår familj och våran son. 
 
Prinsen har gått upp ännu mer i vikt, väger nu 3890 gram. Lilla tjockis ❤ sen hämtade vi upp Emma som hade med tårta & bubbel för att fira.. Bästa. Och på 2 veckors dagen fick prinsen en ny tröja. ❤ Så fin. Ikväll kommer Marika, Erik & Thyra på besök. Mys! Mamma kanske också kommer senare. 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny Brewitz

Förstår precis hur du känner!! Jag klarade inte av att amma fast jag ville, det gick helt enkelt inte med något av barnen och man känner sig som världens sämsta mamma! Men från första dagen jag gav bara flaska blev båda ungarna sååå nöjda och glada för dom blev mätta och det var det som var viktigt!!
Du ska göra precis som DU vill och inte lyssna på andra! Du känner ditt barn bäst eller hur??
Lycka till! Kom gärna upp till jobbet och visa upp sötnosen sen när du orkaf och har tid =) Kram

2013-03-18 @ 16:46:49
Postat av: Monica-Gravid med nr 1

Jag förstår inte vad det är med folk som alltid ska lägga sig i om man ammar eller inte? Det är ju ens egna val. Du gör ju precis som du vill och känner. Och du är absolut inte dålig för att du inte ammar, du blir ju inte en sämre mamma för det. Snarare bättre då du mår dåligt över det och det smittar ju av sig i omgivningen också. Kramar till dig ♡

2013-03-18 @ 17:06:21
URL: http://mookpersson.blogg.se
Postat av: MissLie - Fucked up

Så fort tiden verkar gå :P Det är bra att du lyssnar på dig själv om amningen. och inte alla andra.
Hoppas att det blir bättre! :)

2013-03-18 @ 17:17:31
URL: http://www.misslie.se
Postat av: Johanna - Mamma Till Lilly

Du har så rätt, du vet vad som är bäst för er och man ska inte behöva må dåligt av amning. Jag tyckte det var otroligt jobbigt till en början men sen funkade det bra för mig. Men alla är olika och ingen ska säga vad du ska och inte ska göra. Gör det som känns bäst för dig!

2013-03-18 @ 19:46:07
URL: http://Http://johannaastenvall.blogg.se
Postat av: hanna

Kände exakt likadant med amningen i början. Funkade inte, gjorde ont å blev en jobbig grej av alltihop.. Dock gav det med sig och blev bättre efter någon månad. Övervägde att sluta flera gånger. Huvudsaken mamma mår bra :)

Svar: Skönt att höra!! Jag vill bara amma för hans skull för att han ska få i sig den viktiga mjölken.. Men märker på honom att han inte har ro att suga och suga! Tråkigt att det ska vara så svårt för vissa :(
izabella Åkerlund

2013-03-18 @ 19:54:21
URL: http://ponanii.blogg.se
Postat av: Linda C

Man bestämmer själv hur man vill göra, kan man inte så kan man inte! Känn ingen press, skit i alla pretto fittor och deras åsikter! Vem bryr sig lixom ;-) bra att jämna ut med något, man kan ju inte vara bäst på AlLLT, eller hur? <3

2013-03-18 @ 20:41:43
Postat av: Rebecca

Vill bara säga att du inte är ensam om att känna så med amningen. Jag fick en liten prinsessa för 13 dagar sedan och har mått rätt dåligt för amningen. Bröstvårtorna blöder och jag tyckte det var olidligt inför varje måltid. Pumpar nu och ger mjölken på flaska så får vi se om jag också får hjälp sedan. Nu håller brösten på att läka. Hyrde pumpen på BB. Lycka till!

Svar: Tack!! Känns så skönt att veta att man inte är ensam! Man vill liksom leva också, med det här projektet som uppstår vid amning kan man bara hålla sig hemma.. Tack åter igen & hoppas du får hjälp! Kram
izabella Åkerlund

2013-03-19 @ 10:11:48

♥ Skriv vad du vill här:

♥ Namn:
♥ Spara uppgifter

♥ Mail: (visas endast för mig)

♥ Blogg:

♥ Skriv

Trackback
RSS 2.0