Till dig.

Min stora kärlek i livet, min helt fantastiska lilla son. För att du ska bli storebror. 

Det kommer finnas dagar då du förmodligen kommer hata mig, när jag inte räcker till o inte kan ge dig den tid och uppmärksamhet som du behöver. Jag är lika livrädd för det som du & jag lovar att jag kommer hata mig själv ännu mer för det. Jag är så rädd för att du ska känna att du kommer i andra hand & prioriteras sist, för så kommer det vara. Lillebror/lillasyster kommer kräva så mycket mer o behöva mig så mycket mer, även om det känns både orättvist o fel. För så är det & det är inget vi kan styra över. 

Jag vet att du inte alltid kommer förstå, att det kommer vara kämpigt med många tårar & skrik, jag kommer känna mig uslast i världen o vara ledsen, fruktansvärt ledsen. Men jag vet också att du kommer växa enormt mycket, du kommer tillslut att förstå och du kommer bli världens bästa storebror som alltid kommer finnas där. 

När du kom till oss så fanns bara du, en helt perfekt liten kille som vi kunde ge ALL vår tid, nu kommer ni vara två och tiden halveras. Det är skrämmande, jag är ständigt livrädd för hur det kommer kännas. Men du kommer alltid vara min nummer ett, oavsett hur ofta du får komma i andrahand. Jag får vara tacksam o lycklig över att du har en fantastisk pappa som kommer ge dig all uppmärksamhet o kärlek som jag inte hinner med. Men det blir också bättre, men jag gissar att det tar en tid att hinna bli en familj på fyra. 

Jag älskar dig oändligt mycket. 
Något som aldrig någonsin kommer förändras. 


Kommentarer

♥ Skriv vad du vill här:

♥ Namn:
♥ Spara uppgifter

♥ Mail: (visas endast för mig)

♥ Blogg:

♥ Skriv

Trackback
RSS 2.0