Feber

Lagom efter att Jocke åkte igår hörde jag Noel när jag satt på toa, han gnydde, pratade otydligt o snyftade.. Gick in o kollade o då vaknade han hysterisk, grät, skakade, hulkade och pratade massa och otydligt.. Vi försökte lugna honom med dricka, välling, film, glass men ingenting funkade, han bara grät o skakade.. La oss o sjöng o pillade i håret o pannan o ögonen åkte igen direkt men han fortsatte gny och skaka.. Över 40 graders feber o helt kokhET, sen helt plötsligt ISKALL!? Efter råd så hade han förmodligen feberyra, han har vaknat ledsen tre gånger inatt men somnat om väldigt fort.. Imorse väckte han mig kvart över sju, fortfarande kokhet men på toppenhumör, att han orkar va så glad? Febern har gått ner till 39 så hoppas den är borta till ikväll.. Jag har sovit såååå dåligt inatt, man blir ju såååå orolig o det är så hemskt att behöva se sitt hjärta så.. Men jag är glad att han är glad idag, så det blir en hemma dag idag.. Iskallt ute nu men solen skiner o det blir ju varmt under dagen sen, så dumt o klaga.  Men på dagen känns liksom skrapa rutor långt borta, bara inse att våren inte är här än o inte klä av sig för fort.. 


Kommentarer

♥ Skriv vad du vill här:

♥ Namn:
♥ Spara uppgifter

♥ Mail: (visas endast för mig)

♥ Blogg:

♥ Skriv

Trackback
RSS 2.0