Tvättstuga

Jag tog tag i tvättstugan idag, jag har sämst tålamod o vill göra allt på samma gång.. Bestämde mig för att vitbetsa bänkskivan o det blev inte bra, så fick bli mörkbets o den är såååå trög torkad kanske är torr till på torsdag, innan dess kan jag inte måla mer så det suger ju lite.. Det är en lång process med att måla på våt tapet, 1. Slipa alla väggar. 2. Målartvätta. 3. Slipa allt igen. 4. Målartvätta igen. 5. Grunda två gånger. 6. Färdigmåla två gånger. Och det finns inga garantier för att färgen sätter sig..

Mem det blir nog bra och ett lyft för vårt hemska tvättstuga.. Golvet ska också målas nån gång men varmvattenberedaren är ju fylld med massa vatten o typ omöjlig o flytta så det får nog vara ett tag.. Sen har fabian ritat ut allt räcke osv, ska ta tag i att börja med det också.. Som sagt, en hel del ska hinnas med. 


Kommentarer

♥ Skriv vad du vill här:

♥ Namn:
♥ Spara uppgifter

♥ Mail: (visas endast för mig)

♥ Blogg:

♥ Skriv

Trackback
RSS 2.0