Sjukstuga.

 
Det går ju en del förskylningar och Fabian har blivit väldigt förkyld men jobbar ändå eftersom han varit hemma 3 veckor. i söndags natt tyckte jag att Noel började låta täppt i näsan.. och även igår hos mamma & pappa.. Helt klart, igår kväll började det.. Noel kunde inte komma till ro och somna och när han väl gjorde det sov han i Max 50 minuter, och under dom 50 minuterna vaknade han och grinade, hostade, snorade och försökte bajsa ett flertal gånger..❤ Stackars lilla hjärtat! natten har varit likadan och vid mat tillfällena har han gjort riktiga kastspyor.. Så när F åkte till jobbet tog jag tempen och den visade 38,1.. Åh vad jag känner att vårt lilla hjärta inte borde fått det här också.. ❤ Ger man Alvedon tro? 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

På BVC sa som till mig att man ger Alvedon om barnet inte kan äta och få i sig ordentligt med näring, men ett barn som är 3 ve kor bara vet jag inte! Skulle ringa sjukvårdsupplysningen och kolla

2013-03-27 @ 07:47:46
Postat av: Therese

Över 38 ska du kontakta vården när han är så liten.

2013-03-27 @ 08:28:38
URL: http://tisskisset.blogg.se
Postat av: Sara JS

Ingen alvedon till barn under 5 kg. Till oss sa BVC-sköterskan att man alltid ska in till barnakuten med barn under 3 mån som har feber (dvs över 38 grader). Kanske ringa BVC eller sjukvårdsupplysningen och fråga om råd. Små barn med feber blir lätt uttorkade. Håll koll på kissblöjorna! Hoppas lilla plutten kryar på sig!

2013-03-27 @ 10:24:31

♥ Skriv vad du vill här:

♥ Namn:
♥ Spara uppgifter

♥ Mail: (visas endast för mig)

♥ Blogg:

♥ Skriv

Trackback
RSS 2.0