Graviditetsfrågor.

 
Hur gamla är ni, du och din kille? 
Jag är 23, fyller 24 i sommar. Min sambo 25, blir 26 lagom tills plutten tittar ut. 
 
Hur fick du beskedet att du var gravid?
Jag mådde illa, tog ett test som visade ett jättw starkt streck direkt.

Vilken vecka var du i då?
Cirka 7-8 



Hur reagerade du när testet visade possetivt?
Överlycklig. ♥ 
 
Hur berättade du för din pojkvän att du var gravid?
Han visste att jag tog det o väntade utanför, öppnade dörren o visade testet. 
 
Var det planerat? 
Vi slutade med skydd men gick inte in för att bli gravida, hände det så hände det. 

Hur lång tid tog det för dig att bli gravid? 
3 veckor efter att jag slutat med skydd, så på första ÄL. 
 
Var du orolig för missfall?
konstigt nog inte alls. 
 
Vem i er närhet fick veta nyheten först?
Våra familjer och därefter närmsta vännerna.

Hur gick ni ut med att ni väntade barn? 
Det vanliga, Facebook & Instagram
 Känner du dig redo för att bli två-barnsmamma?
Ja, det känns som perfekt tidpunkt i livet.. 
 
Hur känns det att ha en bebis i magen?
Helt fantastiskt, annorlunda den här gången men sådär speciellt att man inte kan sätta ord på det. 
 
Hur mycket har du gått upp i vikt under graviditeten?
I vecka 25 (24+0) 4 kg. 
 
Några cravings?
Egentligen inte, inte alls som med storebror. Nu kan jag bli sugen på allt från himmel till jord. 


Gravidkrämpor?
Ja det måste jag ju påstå, från världens bästa första graviditet till illamående, kräkningar varje dag, flera gånger varje dag, huvudvärk, ryggont, sammandragningar & foglossning. 
 
Har ni planerat något namn?
Selma har jag haft som tjejnamn sen typ 16 års ålder, men nu har vi en ny stark kandidat. Killnamn är sååå svårt nu, så nej ingenting alls. ♥
 
Har ni lätt för att komma överns om namnen?
Ja vi resonerar o kommer överens bra. Det visar sig när bebis kommer ut vad den ser ut att heta. 

Vad tror ni att det blir, en flicka eller pojke?
Vi har faktiskt inte pratat om det jätte mycket, jag har ingen magkänsla alls, o förra gången var ju min helt säkra magkänsla ändå fel haha. men innerst inne tro jag iaf på en pojke. 
 

Hur länge ska du vara mamma ledig?
Bebis kommer förmodligen börja på dagis hösten 2016 eller Januari 2017. 
 
Ska ni dela på föräldraledigheten?
Jag kommer vara ledig mest men min sambo ledig varje fredag från start.
 
När är bebisen beräknad att komma?
  Måndagen den 11:e Maj 


Kommentarer

♥ Skriv vad du vill här:

♥ Namn:
♥ Spara uppgifter

♥ Mail: (visas endast för mig)

♥ Blogg:

♥ Skriv

Trackback
RSS 2.0