Måndag

& så blev det måndag, den kommer ju alltid o är ibland jobbigare än andra.. Mio vaknade tio i åtta idag, det känns liiiite mer okej men halv nio vore bättre tycker jag.. Idag har vi knappt märkt av Mio, det känns väldigt märkligt.. Han somnade om vid halv 11 tiden o sov till strax innan 3, sen ville han sova igen halv sex o vi tänkte försöka ha honom vaken men han sträckte sig efter sängen och blev inte glad över att inte få sova så han fick som han ville o somnade bums.. O sen dess sover han, i fem kvällar i rad har han sovit sen halv sex-sex.. Alltså det känns väldigt konstigt o jag kan inte låta bli att sakna honom, sen sover han ju i sitt eget rum långt ifrån Hela natten..

Vi har iaf städat idag jag o Noel, börjat fixa inför våran lilla killes tre årsdag i helgen.. TRE ÅR? Får sååå ont i magen av tanken.. Han är verkligen såå himla stor! Sen ikväll kom Basse, Carolina & Wilma o bara va o myste..

Lördag!

Det känns som vi varit hemma i flera veckor men ändå är kvar i Egypten.. Jag längtar tillbaka, trotts sjukdomar så vill jag gå barfota med sand mellan tårna, vakna upp till sol, värme o turkostvatten  utanför sängen! Det är en special känsla att vara utomlands, fast man upplevt den galet många gånger.. Och såklart extra speciell med sina barn..

Nästa resa är killarna lite större o Mio kan framförallt gå o äter förhoppningsvis inte upp allt som går att stoppa i munnen, det var rätt jobbigt vill jag erkänna.. Hur mysigt det än är med små bebisar så blir allt också lättare ju större de blir, det ska bli skönt !

Mio är betydligt piggare, men inte frisk.. Han är fortfarande 1 timme fram och somnade halv fyra igår, vaknade 6 o somnade om kvart i sju o sov till 07:15 idag, ikväll somnade han 17:30 så vi får se när han tänker vakna.. Han äter rätt dåligt just nu också o sånt tycker jag är väldigt jobbigt, så imorgon ska vi kämpa på med extra mat!

Igår kom basse, Carolina & Wilma på tre rätters middag, idag skulle vi åkt o handlat lite men jag orkade inte, mamma kom förbi o sen har vi inte gjortmycket  alls, mellomys ikväll o imorgon shopping o sen middag för pappa!

Noels kök

Det börjar bli färdigt, det ska upp en högglansskiva bakom, handdukshållare och ordna lite små saker.. Noel har redan fått se köket eftersom de är svårt att gömma men det gör nog inte jätte mycket!😅

Geggamoja

Att geggamoja ligger mig varmt om hjärtat har nog ingen missat, men jag tröttnade på det ett tag, men så dyker dom här upp  o dom måste ju killarna ha.. Åtminstone Mio! Noel hade en liknande grön färg när han va liten son jag älskade!

Fredag

Ja vi har ju haft en del otur den här resan & på flyget hem somnade i princip båda killarna samtidigt o sen vaknade Noel efter ett tag o sen väcktes Mio o vi lekte o höll på o sen när han inte fick hålla på vid fönstret tog jag bort honom o då fick han panik, skrek o fick sen ingen luft, huvudet flög bakåt o ögonen fladdrade o han blev blå o tuppade av/somnade till i min famn innan mamma fick liv i honom, det var fruktansvärt.. Jag får fortfarande ont i magen när jag tänker på det, vi fick besök av en läkare i Egypten sista dagen som ordnade lite medecin men vi bestämde oss för att besöka läkaren hemma igår också o han gissade på ett kruppanfall på planet, men inga bakterier i kroppen iaf!

Sen igårkväll fick han ett till anfall, det är svinläskigt och jag vill inte vara med om ett till! Nu vill han bara vara med mig också.. Skriker hysteriskt så fort jag lämnar honom, febern är inte alls lika hög idag, men det är ändå feber, 6:e dagen o nu tycker jag att det kan va bra med sjukdom..

Annars har vi haft det väldigt väldigt bra, killarna har ju haft sina pigga stunder varje dag och Mio älskade att plaska i havet, sista dagen hann jag snorkla också o allrså det där havet, magiskt!

Vi har fått se delfiner precis vid vår strand, njutit av värme, varandra & min familj. Det behövdes!

🌴☀️

HJag har så mycket bilder att det sprutar ut ur kameran men ska bara visa några i omgångar!😅 Vi är hemma, det blir raka vägen i sängen o jag lämgyar efter att få sova! Mer om resan o flyget hem som gick sådär imorgon! Godnatt!

Days!

Till Mio.

Klick klick! Rabatter & vårnyheter, dumt i låta bli!

Semester!

Vår semester lider mot sitt slut & det känns väldigt skönt att få komma hem.. Jag skrev ett jätte långt inlägg preppat med bilder för nån dag sen som inte publicerades så orkar inte skriva om det.. Men sen sist hade vi ju sjuka killar o det har fortsatt så, Noel e frisk nu men ändå inte riktigt sig själv o Mio e mycket sämre, fjärde dagen med hög feber o ikväll har varit en kämpig kväll.. Vågar knappt tänka på flygresan imorgon.. Hoppas hoppas han får sova..

Och jag fick soleksem, alltså sinnessjuka eksem på både armar, axlar & bröst! Det har kliat o svidit så jag velat avlida, alltså aldrig upplevt något liknande, ångrar sååå att jag klagat över lite bränna som sved.. Och detta långt ifrån bra.. Därför känns de så skönt att få komma hem, för barnens & vår skull.

Även om de varit fantastiskt här nere.. Idag kom tex en flock delfiner hit såå nära & killarna hoppade i snorklade med dem, så himla häftigt. & ikväll har vi firatvärldens  bästa pappa o morfar som fyller 50 idag.. Dom sjöng o spelade trummor på middagen, vi fick tårta & på pappas säng tidigare idag fanns ett hjärta med blommor o en present när de kom hem, rätt lyxigt tycker jag!

Nu ska jag försöka få några timmars sömn o hoppas att Mio också får det, pappan är kollar fotboll o kommer väl hem rätt sent!

Egypten.

Vi är här, flyget gick väl som jag förväntat mig, dessutom fick båda killarna feber o Noel mådde & mår inte bra, han orkar några timmar o sen tar febern över, inatt hade han 39,9 och lillebror ligger runt 38,9! Mios feber beror nog däremot på att båda framtänderna är påväg ut, dvs tand 5&6! Det gnälls rätt mycket.

Och tillbaka till flyget, det tar verkligen lång tid med barn, barnvagn osv.. Den obligatoriska räkmackan & ölen hanns inte med på Arlanda, sen va Mio dödstrött o ledsen typ tjugo minuter innan han somnade.. Så vi fick iaf äta i lugn o ro.. Sen vaknade han efter 1,5 timme o va vaken resten, somnade sittamdes i bussen till hotellet sen och jag hade hemsk migrän så vi gick o åt i princip o vid halv tio somnade jag o små killarna, medans pappan va iväg o kollade fotboll o drack öl!

Imorse vaknade Mio halv sju o jag var så pigg så vi gick ut gick o kollade läget.. Noel följde med i tio minuter o sen gick han hem till pappan o sov 2 timmar till, sen va Mio trött så han o fabian sov vidare medans vi åt frukost!

Sen har vi badat hela dagen o försökt söva bebisar..😅 De flesta har bränt sig rätt mycket trotts solskydd o jag är en av dom, otippat va? Men någon sa en gång att bästa brännan kommer från att man först bränner sig, vad vet jag!🙈😅

Semester!!

Vi är snart i Arlanda & redo för att checka in! Alltid denna stress över att allt är med, hua! Vi landar 14:30 svensk tid tror jag!

Newbie SS16

Alltså för första gången på länge tycker jag killarnas kläder är fööör fina!! Kommer köpa varenda plagg o det bästa är att Noel kan ha 86 fortfarande!👏🏻 flickornas är ju inte så dåliga dom heller, men det är ju inte ovanligt!

Packa!

Det är något speciellt med att få packa ner sommarkläder på vintern, även om stressen över att glömma något är hemsk. Tror iaf vi är i ordning, ska hämta ut skor till killarna som precis har släppts o hunnit komma.. Annars ska vi hänga i soffan o fira in semestern, klockan ringer 05:15 imorgon! ✈️☀️👙

Måndag

Helgen susade förbi, vi hade en toppen dag igår.. Alla hjärtans frukost, fina blommor, fin familj, mysigt dop, middag med i rånäs & myskväll hemma!

Idag kom Carolina o Wilma o brunchade o myste.. Sen när pappan kom åkte vi o handlade de allra sista inför resan o fyndade på Mio.. Visar bild på lite imorgon.. Sen har vi börjat packa o allt i klädväg är klart, alltså varför tar man alltid med sig såå mycket? O med två barn, crazy.. Menmen! Sen somnade alla tre killar o jag kikade Sofias änglar, varenda jäkla gång forsar tårarna och ikväll lite extra, den där jävla cancern.. Jag har bara haft den nära 1 gång, men det var också 1 gång för mycket när den tog min fina morfar alldeles för tidigt.. Tänk bara hur mycket han fick missa, hur mycket alldeles för många människor missat för att den tagit deras liv.. Det är fruktansvärt.

Vi flyger iaf snart mot varmare land, alltså imorgonkväll lägger vi oss för att vakna o åka till Arlanda.. Jag är inte där mentalt riktigt, känner mig långt ifrån redo 😅 Men så är det väl alltid.. Det ska iaf bli så himla skönt. Jag gissar att flygresan kommer bli rätt olugn med våran lilla huligan Mio haha.

💙

Lördag

Tiden går för fort, vi åker liksom på onsdag? Hua! Sen sist haf vo haft tacofest med basse o Carolina o Wilma, haft brunch, varit på middag hos Louise, Daniel o Filippa o spanat in deras nya fina hus! Idag har jag jobbat, det haf varit mycket alla hjärtans buketter o dagen har gått fort o det är ju så kul att få göra buketter som gör andra glada!

Sen handlade jag de mesta inför resan, blöjor, välling, majskrokar o mat.. Ja ni vet, sånt som behövs! Sen lagade jag middag, hallon&passionsmojito till fördrink, egna vitlöksbröd med aoili o lime till förrätt, kyckling, klyftpotatis, sås & grillad paprika.. Sen somnade båda små killarna vid sju o jag har färgat håret  o sen kollade vi lite mello o så en film.. Har precis krupit ner i sängen o imorgon blire en riktig allahjärtans dag frukost med bubbel och godsaker. Sen ska vi på dop o sen vidare till rånäs!

Det blir en bra dag tror jag, hoppas solen vill skina lika fint som idag!

Semledagen & pannkaksdagen!

Igår var ju en bra dag, i matväg! Jag gjorde pannkakor och så ett gäng semlor till kvällens kalas, jordgubbsfyllning & nutellafyllning. Vet dock inte om de var goda men de såg iaf väldigt gott ut! O alla som åt gillade dom!👏🏻

En kanin!

Världens finaste tröja typ! Nu inväntar vi en till storebror o i vår kommer de bli sååå fina bilder på dom två ute i skogen! 👏🏻

Onsdag!

Igår bakades det semlor & gräddades pannkakor & på kvällen åkte vi på kalas, idag när Noel var på dagis åkte jag o Mio o kastade massa sopor o åt bananpannkakor till lunch, sen hämtade vi Noel o åkte o handlade.. Glass kläder till Egypten o lite annat! Sen hem o började med middagen, ugnshratinerad Lax och pressad potatis, mm!

Mio somnade tjugo över sex för natten och fabian har spelat tv-spel o Noel lekt bredvid 😅 Jag har skrubbat hela äckel toan, eftersom vi typ bara borstar tänderna där o de mer är ett förråd bryr man sig inte men de måste ju göras, nu är den tipp topp o nästan okej att sitta där ett tag..

Sen har jag tvättat två maskiner tvätt, dammsugit, och målat & sprayat allt till Noels kök.. Nu är det snart redo för att invänta någons tre årsdag! Våran stora kille!💙

Kitchen

Fabian blir galen på mig o mina snittblommor, det blir en del varje vecka! Men igår fick jag en massa hortensia på jobbet och dom är ju ljuvliga!

Måndag

Måndag igen, vi sov till halv nio imorse och sen åt vo frukost, såg en film och gick sen ut i det fina vädret! Vi prövade nya vagnen o Mio gillar den, Noel med för den delen! Vi valde en cam mest för solsufletten, vi blev så bortskämda med den i somras & dessutom hade vi ingen lust o lägga samma pengar på något udda märke vi inte känner till så så fick det bli!  Här är den och så är det ljusblå breezy & beige sittdelstyg också!

Sigma 50mm f/1.4 ART

Något mer som är påväg hem till mig👆🏻 Behöver nog inte förklara lyckan som infunnit sig, o den lär ju bli bättre! Det borde komma senast onsdag! 🙏🏻👏🏻

Ljus i vårt hus!

Dom här ljuvliga lyktorna väntar jag på & två svarta också! Huuur fina?

NIO MÅNADER

NIO MÅNADER | Idag har HAN funnits lika länge utanför magen som inuti, våran fina älskade lilla Mio.❥ Tid är något väldigt skrämmande & jag önskar så att den gick att stanna eller spola tillbaka ibland! MEN även om det inte går så TACK, tack så himla mycket för att vi fick just dig, för att vi fick din storebror & för att eran starka kärlek fyller mitt hjärta proppfullt flera gånger om! Jag är så lyckligt lottad som fick äran att bli just eran mamma. Ni är fantastiska!

Mio kryper mest nu, ålar ibland när han har lite hala kläder.. Ställer sig mot allt, hår längs soffan, möbler och släpper taget ibland! Han har fyra små tänder & gillar våran mat bättre än burkmat.. Sover i sitt egna rum som han visserligen gjort sen 2 månader men iaf.. Blir ingen längd o vikt förns 10 månader men gissar på att han nått 9 kilo tills dess kanske!😅💙

Söndag

Redan söndag, i Onsdags hade vi brunch & i torsdags åkte jag o killarna o träffade gamla klasskompisar, vi är 7 från klassen som fått barn förra året så jag tyckte de vore kul o träffas alla o alla höll med, det var så mys! Och i fredags hade vi ju som sagt nutella brunch, sen åkte vi till rånäs, jag tog en löprunda & sem drack vi bubbel i bubblet o badade allihopa i en timme typ.. Sen tre rätters middag, två för mig.. Sen tog jag en pw för o få Mio o sova men han tyckte de var roligare o ligga o leka o sen somnade han i soffan och vi kikade på den nya svenska serien.. Var väl hemma strax innan ett och igår låg vi o drog oss länge i sängen, senare mötte vi upp Carolina och Jocke & Carolina, basse o Wilma o åkte o firade Jessica! Sen mellokväll & nya Beck, ihhh så bra! O alla barn lyckades somna..

Idag väckte Mio mig 07:40, inte jätte konstigt då han somnade 18:10 igår kanske.. Och jag ska ändå upp så det gjorde inget, ska slänga i mig lite chiapudding och sen jobba!! Sen åker vi o eventuellt köper en resevagn.. Det börjar närma sig.. 10 dagar kvar!

M I O

Nutellans dag & nutellabrunch!

Sådär, en fantastisk start på helgen.. Nutellabrunch med vår andra familj, ja ibland känns det så o det är så skönt!
Ni är några som önskat recept så här kommer det!

Nutellamilkshakes till 3 glas:
2 dl nutella
8 dl vaniljglass
Ca 2-4 dl röd mjölk pröva er fram för bäst konsistens.
1/2 dl ovispad grädde

Kör allt i en mixer till lagom konsistens, toppa med grädde! Mums !!

Nutellapannkakor:
2 tsk bakpulver
2,5  dl mjöl
1 ägg
2,5 dl mjölk röd
2 msk socker
2 msk smält smör
Nutella

Blanda alla ingredienser utom Nutellan & ägget, vispa till en slät smet & tillsätt sen ägget! Klicka ut en liten plätt o när den börjar få bubblor klicka ut en klick nutella o häll sen lite smet till ovanpå och vänd plätten direkt..

Nutellabollar:
100 gram smör
1dl socker
1 msk vaniljsocker
6-8 dl havregryn
2 msk starkt kaffe
1/2 dl kakao
1/2 dl nutella

Smält smöret och låt puttra, stäng av plattan men låt stå kvar & blanda i alla ingredienser, häll över i en plast bytta o ställ i kylen minst 1 timme.. Ta ut o rulla bollar och doppa i pärlsocker eller kokos!

Nutellaknyten:
1 paket smördeg
Nutella
1 Ägg till pensling

Kavla ut smördegen lite och dela i fyrkanter, så stora eller små du vill.
Lägg en klick nutella i och vik ihop till en trekant, förslut med en gaffel i kanterna.. Lägg på ett bakplåtspapper på en Lööf & Grädda i ugnen 225 grader i 10 minuter eller tills de fått lagom med färg..

Chokladbollskaka med nutella:
400 gram rumsvarmt smör
3 dl florsocker
2 dl nutella
1 dl kakao
13 dl havregryn
1/2 dl starkt kaffe

Pärlsocker och jordgubbar till dekoration.

Klä en form med löstagbarkant med bakplåtspapper.. Rör ihop smöret med florsocker och tillsätt resten av ingredienserna, pröva er fram med havregrynen.. Tänk att de ska va som chokladbollar ungefär.. Tryck ut smeten i formen o låt stå i kylen minst 3 timmar så dem stelnar ordentligt. Ta ut kakan o dekorera med jordgubbar & pärlsocker!

Tisdag!

Idag var det dagis igen, vi hängde där 35 minuter eftersom Noel inte ville stanna kvar, men tillslut så.. Jag vet ju att han har så kul där, annats hade jag tagit med honom hem direkt.. 🙈 Första dagen på dagis blöjfri också o ingen olycka skedd, han är ju utan hemma men just på dagis med massa lek och tjocka kläder o overall på har känts lite läskigt men det gick så himla bra.

Jag och Mio gjorde Banan&kokos pannkakor & mango&spenat smoothie på Kokosmjölk och sen tog vi en pw på 1 mil i storm och slask, okej motstånd sådär o sen fick vi åka o hämta storebror o väl hemma kom mormor o morbror förbi o lekte, sen middag, lasagne och sen kom pappan, äta o sen åkte vi o tog vaccin på Mio inför resan, inte en enda liten tår 🙏🏻 !

Imorgon väntar veckans brunch igen, redan hungrig! Det blir miniburgare, minipizza, pasta & ceasarsallad! Sååå gott!

Noarelaxation

Noa anordnade en tävling med min bild & så vann jag tävlingen med den här bilden! Så ett lass drycker är på väg hit nu!🙌🏻😍

Dom här kommer finnas på Mios fötter i vår!

Mio

Alltså, den här killen blir nio månader om bara några dagar & om 1 månad blir Noel TRE ÅR? Tre jäkla år, såå svårt o förstå! Mio står mest nu, går runt soffan eller kryper i en jökka fart.. Igår upptäckte vi två nya tänder så nu är dom fyra, fyra små tänder! Han har storlek 62/68. Stoppa tiden!

Måndag

Tiden går så fort att jag inte hinner med, i torsdags hade vi ju födelsedagsbrunch, i fredags gjorde vi pass åt Mio som han tyckte var skit kul haha. Sen kom Mikael o Moa o myste massa o senare anslöt även David, tre rätters o mys hela kvällen! I lördags fotade jag dop på Ingarö & Fab o killarna åkte med som sällskap, världsbäst! Sen åkte vi till basse o Carolina på kvällen o käkade middag och glodde på tv.. Igår åkte Fab o Noel till brandstationen o jag o Mio tog 1 mils pw i det fantastiska vädret, vårkänslor deluxe som försvann på em när det började snöa igen.. Sen kom pappa o Jim o fikade fruktsallad, sen handlade vi och idag bjöd jag över Carolina & Marika o barnen på lunch.. Himla mysigt o barnen röjde gärnet! Det är såå onödigt att sitta hemma på varsit håll tycker jag!

Nu ska jag åka till Norrtälje o köra trappträning så fort Fab kommer hem, jag hatar mörkret.. Hade gärna löpt en sväng här men men tack, är lagom otäckt inne i Norrtäjje..

Idag var sista dagen på C9, jag har fuskat en del, eller jag har ätit lite fler kalorier än tillåtet o därför kör jag vidare minst 1 vecka till, men fortfarande inget socker alls sen den 1 januari! Och efter 9 dagar så visar resultaten -3,4 kg & - 22cm totalt.. Det känns enligt förväntan så jag är nöjd men fortsätter som sagt ändå.. På mina egna villkor, det funkar alltid bäst!