Välkommen Afte.

Ja. mina små vänner är tillbaka.. 4 dagar, får se hur länge dem tänker stanna denna gång..
har för jävla ont och är förjävla trött, ska fakttkt snart lägga mig.. klockan är inte ens åtta.
Fan vad ni förstör mitt liv, hoppas ni vet det? Även tandläkaren som vägrar dra ut mina
visdomständer.. nog om surheter, lite teve.. sen sova imorgon jobb, stan, middag med carolina
sen hockey! jävla hockeyfru man är.. tur att jag har en till o dela det med..

Om Afte mun blåsor

Man vet inte varför de uppkommer, vissa tror att det beror på virus, men man vet inte riktigt.
Blåsor och sår i munnen går i regel över av sig själva inom någon vecka eller två, och det finns ingen
behandling som botar eller tar bort dem, tyvärr. Men det finns en del man kan göra för att lindra besvären.

Om det svider och gör ont när man ska borsta tänderna är det bra att använda en mild tandkräm,
som tex Apoliva Fem Myror Barntandkräm. Det kan vara svårt att äta som vanligt när man har ont i
munnen. Viss mat svider och det kan vara svårt att tugga. Mat som soppa, filmjölk, kräm och glass
kan vara lättare att få i sig. Man får pröva sig fram. Om man är frisk i övrigt gör det inget om man
äter lite sämre under några dagar. Det viktigaste är att få i sig vätska. 
 
Det finns en gel som heter Aloclair som lägger sig som en skyddande hinna över såret i munnen, 
medan gelen Aftamed Gel ger smärtlindring och främjar läkningen. Man kan också använda
smärtstillande receptfria läkemedel som innehåller paracetamol, till exempel Alvedon eller Panodil,
om det är mycket besvärligt för barnet. Då det inte finns något som botar detta, så går behandlingen
ut på att behandla symtomen under tiden. Blåsorna läker ut av sig självt. 

Ungefär samma svar jag jämnt får, om någon har samma behov.. vill jag tilllägga gurgla med
ramlösa/loka borsta tänderna ofta, jag rekomenderar stark tandkräm, blir lite bedövande när den
väl nuddar och gör förjävla ont men lindrar!! Nu ska jag kurera mig med ramlösa & Aftamed.. pöss.
Känns ungefär som någon har slagit mig gul och blå i höger käke och kind..

SÖK INTE PÅ MUNBLÅSOR PÅ GOOGLE BILDALTERNATIV, BLAND DET ÄCKLIGASTE
JAG SETT!! ryser fortfarande efter typ 10 minuter, eller så gör ni det..  om ni vågar.


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Men fy vilken vidrig bild! Kunde du inte hittat någon äckligare?!



Hoppas det går över snart. Låter som livet blir kört när man har det där.

Jag avskyr ju själv när man har vanliga blåsor så.



Gurgla mycket!

2010-11-11 @ 21:56:53
URL: http://ellinorfrom.blogg.se/

♥ Skriv vad du vill här:

♥ Namn:
♥ Spara uppgifter

♥ Mail: (visas endast för mig)

♥ Blogg:

♥ Skriv

Trackback
RSS 2.0