Älskade lilla.

Om att känna sig otillräcklig. 
 
Vår lilla son har sen födseln haft sina vakna perioder på natten och haft tendens till lite magont.. Vi har ju sen födseln gett baby semp på ordination från personalen på neo plus bröstmjölk och fortsatt med det sen vi kom hem.. Sen började vi avvänja ersättningen och sen blev amningen bara ett jobbigt projekt då jag måste använda amningsnapp och sen fick såriga bröstvårtor.. Dessutom har jag aldrig upplevt att Noel haft ro under amningen, kanske för att jag själv tycker att det är ett så jobbigt projekt.. Så nu har vi bara kört på ersättning och jag har pumpat några gånger per dygn.. Och nu sen två dagar tillbaka har han inte bajsat och skrikit helt hysteriskt.. jag har gråtit så mycket att krafterna tagit slut, och att kämpa sig igenom nätterna gråtandes har verkligen inte varit lätt.. Inatt vaggade fabian och jag fick sova, så himla behövligt.. Vart hittar man orken sen när Fabian börjar jobba? 
 
Idag började skrikandet och kämpandet efter att få bajsa redan på dagen, han tar i med all sin kraft som finns i den här lilla kroppen, drar benen mot magen och får ingen luft. Så efter ett samtal med sjukrådgivningen beslutade vi att vi skulle åka till barn akuten då dom trodde att han är förstoppad.. Så ikväll har vi varit på DS barnakut, där har det konstaterats att han har lite kolik.. Han har också stora problem med gaser. Det gör verkligen så ont i mig att vara i den här situationen, att se sitt barn ha så ont och inte kunna göra något.. Nu ska vi börja med minifom, och även med bifidus. jag hoppas så innerligt att det här ska hjälpa nu.. ❤ 
 
Mitt i allt det här känner jag mig tvungen att fokusera på amningen också, det är inte lätt att pumpa när man har en bebis som är jätte ledsen och har jätte ont när han är vaken och när han sover vill han ha närhet och samtidigt ska jag få sova också. Hur mycket jag än vill sluta amma och bara fokusera på vårt lilla barn så känner jag mig tvingad att fortsätta försöka, och för vems skull vet jag egentligen inte.. får se hur allting går med Noel nu & om det är prio 1 att åka till amningshjälpen på fredag.. Såren är bättre och eftersom jag inte vet om vi ska försöka amma känns det inte bra, måste verkligen gå in med 100 % för att få det att funka.. Och i mitt mående nu, med noll sömn och hjärtkrossande bebis skrik och gråt skulle 1 timmes amning aldrig funka.. Har verkligen somnat när jag ammat tidigare och nu då? Och med en amningsnapp måste man liksom hålla i den lite och när han tappar sug greppet måste jag hjälpa honom så det funkar helt enkelt inte.. 
 
Jag har såklart varit inställd på att saker kan hända med små barn, att det är långt ifrån en dans på rosor och att sömn är ett minne blott.. Men det här, det har jag inte ens tänkt tanken på.. Vår resa började med gulsot och även det var en tung tid. Att när ens fina lilla bebis öppnar ögonen och man bara vill ligga och stirra på varandra precis som första gången vi sågs så har han ont och är ledsen och all tid läggs på att försöka få honom att sova bara för att han slipper ha ont då.. Jag längtar efter att få se min son må bra och bara få känna lycka och kunna dela den med honom. ❤ Jag känner mig som världens sämsta mamma som inte kan hjälpa honom och straffar mig själv för att amningen inte funkat fast jag vet att det inte handlar om det. Älskar min familj så mycket och undrar verkligen vad jag vore utan dem. ❤ 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni gör ert bästa & ni är grymma, kom ihåg det! <3

2013-03-19 @ 22:03:52
URL: http://louisebj.blogg.se
Postat av: Paulina

Lille Noel <3 Åh vad jag bara önskar att jag kunde göra något!!
Tycker så himla synd om er alla tre! Det kan inte vara lätt med kolik! =/ Jag hoppas verkligen att det går över snart!!!
Så att ni bara får njuta av livet tillsammans <3
Styrkekramar till er <3

2013-03-19 @ 22:10:13
URL: http://pauliina90.blogspot.se
Postat av: Lena

Vill bara säga att jag verkligen tycker om att läsa din blogg. Och att du inte ska vara för hård mot dig själv. Hoppas allt löser sig för er och att lillen mår bättre snart.

2013-03-19 @ 22:40:46
Postat av: MissLie - Fucked up

Usch, vad jobbigt det låter som att ni har det :( Tråkigt att han bara är ledsen och har ont. Han är så söt och hoppas att det blir bättre snart.

2013-03-19 @ 23:14:14
URL: http://www.misslie.se
Postat av: Petra

Allting kommer att bli Bra<3 ni gör ert bästa! ❤

2013-03-19 @ 23:49:58
URL: http://Enbartpetra.blogg.se
Postat av: Linda C

Säg till om jag ska komma och hjälpa till någon natt <3 det gör jag gärna!

2013-03-20 @ 08:06:00
Postat av: Anna

Stackars lillen. :-( ni gör ert bästa och det är det enda ni kan göra och det är det bästa för er prins! Förstår känslan men det finns inte mycket man kan göra åt kolik, trösten är ju att det går över så småningom. Du kanske bara ska pumpa? Pumpa upp ett lager och ha i kylen, så slipper du sitta hela tiden. Hur svårt de än känns att vara utan noel så kanske din mamma eller fabs mamma kan komma och gå med vagnen en timme och ni får passa på att sova? Om lillen trivs i vagnen dvs. All hjälp är nödvändig, och det kommer kännas som om du ger upp honom men är ni pigga o glada så kommer ni orka mer och vara starkare. En timme gör såååå himla mycket. Kämpa på!

2013-03-20 @ 08:16:49
Postat av: elisabet

mina barn har fått magknip o blivit hårda i magen av ersättning... det bästa för magen är amningsmjölk. Men.... jag fick mjölkstockning o såriga bröst i flera ceckor när jag ammade nr två. efter tre mån övergick jag till ersättning... hade kämpat länge för att få det att funka... nr ett försökte jag amma i tre veckor, men gav upp då hon vägrade suga med rätt tag och jag hade svåra sviter after förlossningen... den gången när jag bestämde att nej, nu skiter jag i amningen, vart jag såååå glad! det var en sån befrielse o lycka!! men när det inte funkade med barn 2, blev jag jätteledsen... men, men... vad jag skuööe komma till är att följ ditt hjärta! finns inget värre en en deppig mamma = ledsen bebis, ledsen pappa.
...=( kram

2013-03-20 @ 08:55:33
Postat av: Madde

Hej :)
Har sedan en tid följt din blogg genom Facebook gruppen som du är med i :)
Min dotter är född den 12/2.
Vill bara säga ang amningen att jag har precis som du samma problem.
Fick såriga bröstvårtor och satt bara och grinade för att det gjorde så ont.
Ger ersättning och pumpar lite för att det ska funka :)
Man är ingen dålig förälder för det utan det ska ju kännas bra för båda :)
Jag tycker du är stark som kämpar på och jag hoppas det lugnar ner sig för er snart och att bebis slipper magont!
Ta hand om er!

2013-03-20 @ 09:54:32
Postat av: Therese

Lillnussen då :( Glöm inte att ta hjälp om orken tryter! Vet att det är svårt, jag själv är dålig på det, man är ingen dålig mamma för det. Och nu när du ger ersättning är det lättare att ta hjälp än om du bara ammar. Stor kram!

2013-03-20 @ 10:00:53
URL: http://tisskisset.blogg.se
Postat av: Anonym

Du har säkert redan fått det här rådet av BVC men om inte, så prova att lägga Noel "under armhålan". När du ammar vanligt så ligger han med sin vänstra kind mot ditt höra bröst. Prova istället att hans högra kind ligger mot ditt högra bröst, då hamnar hans kropp under din arm och där får du bulla upp med kuddar. Det här är garanterad hjälp mot såriga och onda bröstvårtor. Värt att testa!!!!

2013-03-20 @ 19:16:18
Postat av: Pam Storäng

All din oro och allt ditt kämpande gör dig snarare till världens bästa mamma för Noel, inget annat :). Sköt om er! Hoppas det stabiliseras för er så snart som möjligt.

2013-03-21 @ 13:05:58

♥ Skriv vad du vill här:

♥ Namn:
♥ Spara uppgifter

♥ Mail: (visas endast för mig)

♥ Blogg:

♥ Skriv

Trackback
RSS 2.0