give me some sunshine.

Väldigt dålig uppdatering, men har faktiskt inte alls tid. I fredags
jobbade jag, åkte direkt o handlade mat sen till thuns.. när vi kom hem
lagade jag rätten jag berättade om, och den blev helt underbar bjuder
därför på receptet nedanför.. Sen somnade vi, otippat.. är alltid helt slut
efter en dags jobb, halv tolv vaknade vi då gick jag ner och fixade en grymt
god efterätt!! sen sov vi, imorse åkte jag och mamma till uppsala!! köpte
ännu mer soff kuddar osv.. men hittade inte det jag skulle..
Nu ska jag vänta på att min man kommer från sin match, så ska vi äta..
imorgon ska jag upp och jobba klockan 7! sen ska vi på lägenhetsvisning
hoppas det går bra! sen ska jag hoppas jag äta pizza, var över 4 månader sen.
Skulle vara så himla gott!  Här kommer receptet och två godingar som snart
är mina, jag vet att jag sa att jag skulle lägga ner mitt shoppande.. men
vafan.. köpte in min kamera idag heller så gav mig själv lite kläder istället.

1 Fläskfile (2 beror på hur många personer du lagar åt)
2 Stora röda paprikor (smaksak)
1 Zucchini
2 Röda lökar
2 paket Philadelphia Vitlök
Cirka 2 dl grädde.

Bryna köttet i stekpanna, skär i skivor och stek yttligare lite.
stek även löken, paprikan och zucchinin tills dem är någorlunda
mjuka, blanda allt i en stor ugnsform.
Gör gärna såsen i "spadet" som finns kvar av det du stekt, värm
först upp grädden och häll sedan ner philadelphian tills den smält..
Är såsen för tjock, häll i mer grädde! Vänd över såsen i ugnsformen
rör om, ställ i ugnen på cirka 200 grader i 20 minuter!! Servera med
Hasselbackspotatis och god sallad!


Så somrigt.. även om vintern idag varit helt fantastisk.. längtar
man ju ändå efter värme!! sitter o planerar min höst.. THAI!


Kommentarer
Postat av: Linda

Ilove that dress!!! den m rosa:P har oxå tittat på den!

2010-01-31 @ 11:14:48
URL: http://missclefberg.blogg.se/
Postat av: linnéa

skitsnygg klänning till vänster =) var är den ifrån?

2010-02-03 @ 21:06:52
URL: http://linneajanssons.blogg.se/

♥ Skriv vad du vill här:

♥ Namn:
♥ Spara uppgifter

♥ Mail: (visas endast för mig)

♥ Blogg:

♥ Skriv

Trackback
RSS 2.0