Choklad cookies.

Igår bakade jag  för fulla muggar, gjorde cocosrulltårta med jordgubbar och två sorters
choklad cookies.. Ska bjuda på det ena receptet, recepten är typ lika bara få ingridienser
som skiljer.. det ena är choklad cookies med vit choklad i, dem andra ljusare kakor med
mörk choklad i, dom ska jag bjuda på!

100 gram rumstemp. smör
2 dl farin scoker/ vanligt socker blanda gärna.
1 1/2 dl Mjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 Ägg
1 tsk kakao
100 gram mörk choklad

Värm ugnen till 200 grader, vill du ha aningen mjukare cookies värm då istället til
175 grader.

Vispa samman smöret med sockret gärna med elvisp, tillsätt ägget och vispa noga.
Tillsätt Mjöl, bakpulver, vaniljsocker och kakao blanda noga! Hacka chokladen och
blanda försiktigt ned chokladen i smeten. Klicka ut cirka 1 1/2 msk stora klickar på
en plåt med bakplåtspapper, ha cirka 4 cm emellan dem, gör gärna två plåtar.
Grädda mitt i ugnen i 10 minuter 200 / 177 grader. om du vill ha dem mjuka ha koll
när det gått cirka 8 ifall dem behövs ta ut då.. Låt svalna på galler.

Om du vill ha mörka cookies, så tar du 3 msk kakao och vit choklad istället för mörk.
Blir cirka 14 cookies. Super enkelt och gott recept!! Enyoy.




Nu ska jag snart iväg och sola med emma, sen ska vi ta en runda på stan.
lönen kommer imorgon, men det funkar ändå.. har ju min lilla göma med
pengar!! Sen är det träning som gäller.. puss på er.

Kommentarer

♥ Skriv vad du vill här:

♥ Namn:
♥ Spara uppgifter

♥ Mail: (visas endast för mig)

♥ Blogg:

♥ Skriv

Trackback
RSS 2.0