Lantliv i mitt hjärta.


Ska göra en liten för&nack delar lista med att bo i lägenhet & i stan.
Jag har jag inte direkt upplevt husliv såsom mina föräldrar har,
har ju inte skött hushållet på det sätter jag kommer göra när jag
har mitt eget hus, men jag kör på en lista ändå.

Fördelar med att bo i lägenhet och stan.

  • Du slipper klippa gräsmattan.
  • Du slipper kratta löv.
  • Du slipper skotta snö.
  • Tänka på att konstiga & svåra saker går sönder.
  • Posten ramlar ner direkt innanför dörren.
  • Du har nära till stora affärer.
  • Bra bussförbindelser.

 

Nackdelar med att bo i lägenhet och i stan. 

  • Du kan inte spela hög musik hur sent som helst.
  • Det är förbannat lyhört, inte trevligt att höra grannarna göra vissa saker.
  • Du har FÖR nära avstånd till grannarna.
  • Du kan inte gå ut och lägga dig på gräset och sola. ( jag gör inte det iaf)
  • Du bor på liten yta, till skillnad från hus.
  • Du kan inte plantera fina blommor,buskar och träd. ( gräva i gräsmattan)
  • Du måste borra för att kunna sätt upp en liten tavla.
  • Du kan inte ta hem 20 middags gäster.
  • Du kan inte grilla, och sitta ute med kompisar sent på natten på terassen.
  • Du kan inte ha ytterdörren öppen på sommaren.
  • Du kan inte gå ut och springa utan att möta 25 personer.


Nej det säger väl sig självt, jag är ingen lägenhets människa & kommer
aldrig bli. Just nu känns det rätt skönt att få pröva på något nytt, men
landet är alltid landet.. och kommer nog aldrig förstå mig på människor som
väljer att bo i lägenhet hela livet med barn osv. Men som tur är så är vi alla
olika, detär det som gör oss så speciella. Länge leve landet ♥


Kommentarer

♥ Skriv vad du vill här:

♥ Namn:
♥ Spara uppgifter

♥ Mail: (visas endast för mig)

♥ Blogg:

♥ Skriv

Trackback
RSS 2.0