Gravid frågor. ♥

 
Hur gamla är ni, du och din kille?
Jag är 21, blir 22 i juli & min sambo är 23, blir 24 i maj.
 
Hur fick du beskedet att du var gravid?
Jag gjorde ett test en kväll.
 
 
Vilken vecka var du i då?
Troligtvis vecka 4-5.
 
Hur reagerade du när graviditets testet visade possetivt?
Jag grät, i säkert 1 timme. Tätt intill min sambos bröst.
En väldigt läskig känsla av att inte känna någonting, jag
blev både väldigt rädd och väldigt lycklig.
 
Hur berättade du för din pojkvän att du var gravid?
Han satt i soffan medans jag gjorde testet, dock omedveten
om det.. Visste inte om jag ville berätta något om jag inte var gravid.
Men sprang ut och visade testet, och grät sen som sagt en lång stund.
 
Var det planerat?
Det var planerat, men trodde det skulle ta längre tid.
 
 
Hur lång tid tog det för dig att bli gravid?
Chockerande fort, var helt inställt på att det skulle ta
ganska lång tid. Slutade med mina mini-piller och en och en
halv månad senare plussade jag.
 
Var du orolig för missfall?
konstigt nog inte alls.
 
Vem i er närhet fick veta nyheten först?
Våra familjer och därefter närmsta vännerna.
 
Hur gick ni ut med det offcielt?
Efter ultraljudet berättade vi det på facebook & instagram.
 
 Känner du dig redo för att bli mamma?
Ja, har i hela mitt liv haft en kärlek till barn. Har nog
varit redo länge, men är glad över att jag väntade tills nu.
 
Hur känns det att ha en bebis i magen?
Det går verkligen inte att förklara, har försökt ett antal gånger.
Första rörelserna gjorde mig livrädd och nu vet jag inte hur
jag ska kunna leva utan dem? 
 
Hur mycket har du gått upp i vikt under graviditeten?
I vecka 38+5 ( senaste bm besöket) hade jag gått upp +8 kg.
 
Några cravings?
I början kunde jag inte vara utan satsumas, helt galet.
Men efter vecka 22 tror jag, så har jag mer blivit extremt
sugen på olika saker från dag till dag.
 
 
Gravidkrämpor?
Jag hade illamående dem första veckorna, fram till vecka
14 cirka. Sen dess vill jag inte påstå att jag haft ett enda
problem, fram tills vecka 36/37, då jag fick fruktansvärd
halsbränna & sura uppstötningar.. Och nu sen vecka 38
rygg ont och väldigt ont i bäckenet.
 
Har ni planerat något namn?
Tjejnamn har jag haft bestämt sen länge, men kill namn var
verkligen inte lika lätt. Vi har tre stycken som jag tror att det står
emellan, men det får visa sig när han tittar ut. 
 
Har ni lätt för att komma överns om namnen?
Ja det måste jag nog säga att vi har, även om vi
inte bestämt än. Men vi är lika osäkra båda två.
 
 
Vad tror ni att det blir, en flicka eller pojke?
Jag var helt säker på att vi väntade en flicka, men på ultraljudet
visade det en liten pojke. En ny hockey stjärna.
 
Hur länge ska du vara mamma ledig?
Som vi tänkt ska bebis börja på dagis hösten 2014.
Men jag kommer inte vara hemma hela den tiden.
 
Ska ni dela på föräldraledigheten?
Jag kommer vara ledig längre än min sambo, men
han kommer troligtis vara hemma sista tiden.
 
När är bebisen beräknad att komma?
Lördagen den 2 Mars 2013
 

Kommentarer
Postat av: Monica-Gravid med nr 1

Åh, vad kul att hitta ännu en gravidblogg :) Och vilken härlig blogg du har! Grattis till bebisen i magen ♡

2013-02-19 @ 09:37:53
URL: http://mookpersson.blogg.se
Postat av: Petra

2013-02-19 @ 11:50:31
URL: http://Enbartpetra.blogg.se
Postat av: Moa - 17 år och gravid!

Åh så fina bilder!

Svar: Tusen tusen tack :)
izabella Åkerlund

2013-02-19 @ 12:32:45
URL: http://ohwilspirit.blogg.se
Postat av: Joanna - mina två hjärtan

Vilken fin blogg och vad roligt att du också har BF 2 mars!
Här ska jag fortsätta kika in :D

2013-02-23 @ 07:43:53
URL: http://mittunderverk.blogg.se

♥ Skriv vad du vill här:

♥ Namn:
♥ Spara uppgifter

♥ Mail: (visas endast för mig)

♥ Blogg:

♥ Skriv

Trackback
RSS 2.0