Kön skrönor.


HY 
Dålig hy sägs tyda på flicka, en flicka stjäl sin mammas skönhet. Medans en pojke ofta bjuder på vacker hy & tjockare hår. Jag: hemsk hy, känner mig mest ful hela tiden.. Med Noel kände jag mig vacker jämnt. Resultat: Flicka. 

Illamående 
Riktigt starkt illamående under framförallt första trimestern ska tyda på Flicka. Jag: Ja jag har ju mått illa komstant sen vecka 8 o mår fortfarande illa. Med Noel mådde jag illa i dom tre första veckorna. Resultat: Flicka 

Magens form 
En mage som inte syns bakifrån o alltså är väldigt stående rakt ut sägs vara en pojkmage, medans en mage som syns bakifrån och är bred sägs vara en flicka. Jag: Väldigt bred mage, känner mig tjock och fet haha. Resultat: Flicka 

Hög eller Låg mage 
Läst massa olika, att det är låga magar som är flickor men även höga. Med Noel var magen hög & nu är den låg. Resultat: oklart. 

Sov ställning 
Sover man på vänster sida sägs man vänta en pojke & sover man på höger sägs man vänta en flicka. Jag: jag kan inte sova på vänster sida alls. Resultat: Flicka 

Torra händer. 
Har man torra händer sägs man vänta en flicka & är dom som vanligt en pojke. Jag: har jätte torra händer, särskilt ovansidan. Resultat: Flicka. 

Bebisens aktivitet 
Pojkar sägs vara mer aktiva än flickor, dvs mer sparkar & andra rörelser. Jag: Nu är jag ju inte så långt gången, men jag känner max två små sparkar per dag från bebis. Med Noel i samma vecka var det fullt ös. Resultat: Flicka 

Humör
Rejäla humörssvöngningar innebär flicka medans lugnare mödrar väntar pojkar. Jag: fruktansvärt humör, blir SÅ lätt arg, sur och irriterad och gråter massvis. Resultat: Flicka 

Ringtestet 
Ta en ring, tex din förlovningsring. Häng den i ett hårstrå från dig själv, om ringer börjar pendla sägs du vänta en pojke. Cirkulerar den säga du vänta en flicka. Jag: ringen cirkulerar. Med Noel pendlade den. Resultat: Flicka 

The baking soda test 
Ta en kopp, fyll den med 1,5-2 tsk bikarbonat. Kissa i koppen och rör om direkt. Händer det ingenting sägs du vänta en flicka, pyser det eller bubblar till, minsta lilla sägs du vänta en pojke. Jag: hände absolut ingenting. Resultat: Flicka 

Kinesiska kalendern 
Enklast är o googla för o se hur man beräknar. Men här blev iaf Resultatet: Pojke 

Ögonvitan
Om man drar ner ögonlocket under ögat och tittar, ser man inget ovanligt väntar man en pojke ser man däremot ett V väntar man en flicka. Jag: Ett tydligt V syns, ska försöka fota. Resultat: Flicka

Söt eller Saltsug. 
Sött sägs va flicka & salt o surt pojke. 
Jag: jag är ingen godis gris men ja nu är jag sugen på godis ofta, men även massa salt? Såå Resultat: Oklart

Hjärtljud 
En puls över 140 sägs vara en flicka & under 140 en pojke. Jag: Första & enda gången än så länge visade lillens slag över 140, men Noels låg också ofta över 140. Resultat: oklart/flicka 


Ja, som sagt! Nu tror jag inte på det här, o bara för att det flesta testen visar flicka blir det väl en pojke. och våran magkänsla säger fortfarande att det är en liten lillebror i magen.. ❥ jag spricker av nyfikenhet. Är lite små nervös och rädd haha. Är det någon annan som prövat testen? 


Kommentarer

♥ Skriv vad du vill här:

♥ Namn:
♥ Spara uppgifter

♥ Mail: (visas endast för mig)

♥ Blogg:

♥ Skriv

Trackback
RSS 2.0