House dreams

Både jag o fabian ser inte det här som vårt hus vi kommer bo i Föralltid, det kan ju låta konstigt eftersom vi ändå bor på 135 kvm & har 110 kvm altan.. och jag dessutom bott i ett o samma hus hela min uppväxt, men det här känns alldeles för litet för oss, vi har inget garage eller förråd o så massa annat såklart. Men vi trivs så himla bra här, det tar cirka 7 minuter till Norrtälje, dagis är nära, en liten affär & pizzeria nära, perfekt promenad runda och så vår lilla sjö 200 meter bort! 

Men såklart vill vi bygga vårt egna hus, efter våra drömmar! Det jobbigaste av allt är jag typ skulle kunna rita upp hela huset nu o de kanske är så långt bort.. Det är så mycket som ska pricka rätt, en tomt där vi vill bo tex, hur lätt är det? Och så måste vi få vågat hus sålt också. 

För skojs skull o för att jag förmodligen inte kommer tycka såhär alls sen när det är vår tur så skriver jag ner lite. 

Jag har alltid velat ha ett enplanshus men är nu väldigt inne på tvåvåninghus, ett som i mitten bilden på kollaget nedanför.. Jag vill ha en stor o rymlig hall, med en ganska lång sittbänk. En dörr med ett långt smalt fönster i & ett fönster bredvid dörren från golv till tak. 
I anslutning till hallen ligger en gäst toalett, i vitt och detaljer i mörkgrått. Mittemot toan en klädkammare/kapprum där allas ytterkläder kan förvaras! 

Köket, köööööket! Jag vill ha ett stoooort kök, jag älskar att stå i köket o har aldrig haft ett fint, det är typ de viktigaste för mig nästa gång! Det ska vara vitt, med köks ö och två diskhoar.. En sittbänk inbyggd i själva köks skåpen. Vitrinskåp i köksön och en vinkyl i mitten! Det ska finnas hyllor på väggen där vinglas bla ska stå! Ett lågt vitrinskåp och ett stort sällskapsbord med höga stolar med lång klädsel! Färger går i grått! 

Köket kommer vara öppet mot vardagsrum men också avskiljt, i vardagsrummet en öppen spis, högt i tak med träbalkar, man ska kunna gå runt soffan, stora höga fönster och glasdörrar med anslutning till trädäck! På något sätt vill jag ha två gamla dörrar.inne också! 

I det stora badrummet, ett fristående badkar, färger i BETONG, vitt & trä i mörk mahogny, ett långt smalt fönster från golv till tak. Korgar & en Stege! Ett stort långt skåp för handfat med massa förvaring & en stor spegel med kraftig Silver ram runtom! 

Vårt sovrum, ljust men ombonat, en stor hög säng med plufsig sänggavel! 

I anslutning till barnens rum vill jag ha ett "lekrum" som sen blir mer ett soff o spelrum ! 

En walk in closet, en stor tvättstuga med plats för att hänga o vika tvätt, ett litet förråd med massa bra förvaring! Och såklart ett spelrum för pappan! Haha! Skulle kunna skriva ännu mer men är lättare o rita!  I hela huset HÖGA socklar, det ser såå lyxigt ut o lite gammaldags, älskar det!

Bilder från pintrest. Alla bilder speglar typ hur jag ser de framför mig! 



Kommentarer

♥ Skriv vad du vill här:

♥ Namn:
♥ Spara uppgifter

♥ Mail: (visas endast för mig)

♥ Blogg:

♥ Skriv

Trackback
RSS 2.0