Torsdag!

Igår hade vi årets första brunch, världens snökaos o jag ångrade lite att jag end tog mig ut. Dagen började svin dåligt med insnöad bil och infart, fick skotta som en galning medans Mio var jätte ledsen inne, sen väl vid dagis skulle vi gå den långa vägen från parkeringen till dagiset och både jag o Mio var dyngsura, sen stressa iväg eftersom vi redan va väldigt sena till kragsta på oplogade vägar och you name it! Sen under vår brunch hade deg kommit typ lika mycket snö till så ut o soppa bilem o sen Hämtade jag en ledsen kille på dagis som hade " ont i magen" men sen i bilen sa han att han bara inte ville va ute & det förstår jag, fyy fan rent ut sagt.. Sen hem o skottade hela våran infart, det var inte liiiite snö kan jag säga & på kvällen hade det kommit lika mycket igen! Sen plockade jag upp alla 15 flyttkartonger och underhållde barnen medans fabian satte upp fläkten.. 

Och Imorse ringde klockan kvart i sju, rörmokaren skulle ju komma o sen beslutade vi att hoppa dagis, vägarna va inte plogade så tidigt o Noel ville inte va ute så när röris åkt la vi oss i sängen igen o sov till elva, sen ut o soppa fram bilen o så åkte vi till Norrtäjje, handlade blommor på jobbet med 50% rabatt och sen handlade vi en massa mat och hämtade ut blandaren, allt tar lite tid med två barn helt klart! Sen hem & skotta IGEN, och sen har det varit fullt ös.. En annan rörmokare kom o kopplade in blandaren o kollade allting så nu funkar allting i köket! Mamma o pappa har varit här också o sen åkte fabian på träning & jag har flyttat allt från gamla kylen o frysen till dom nya & sen STÄDAT & SKRUBBAT ur de gamla, alltså det är nog det värsta jag vet! Sen har jag fixat i köket o kastat o haft mig medans fabian tränade, killarna har busat ihop och det är såå kul att dom uppskattar varandra så mycket, Noel har alltid uppskattat Mio men nu börjar ju Mio förstå o tar sig runt överallt! 

Sen nattade jag barnen och nu ska jag hoppa i säng, imorgon ska jag upp ännu tidigare, ska vara hos tandläkaren halv åtta, Hujedamig för både tiden och ärendet! Jag kommer somna gott ikväll, känns inte som jag suttit ner en stund på så länge! Men nu är det "bara" vitrinluckorna, socklar, lister & eluttag kvar i köket & sen det roliga, kasta alla soppor och grejer & bli av med gamla kyl, frys och diskmaskinen! 

Puh! Det var väl det! Och helgen består av hockey, jobb och skridskoåkning! 



Kommentarer

♥ Skriv vad du vill här:

♥ Namn:
♥ Spara uppgifter

♥ Mail: (visas endast för mig)

♥ Blogg:

♥ Skriv

Trackback
RSS 2.0